Öppet brev till Tomten

Du...

...jag har funderat. Och det är så här...jag vill att du stryker alla saker på min önskelista, varenda liten grej jag lagt till. Hemstäden. Barnvakten. Allt. Rubbet. Jag vill att du stryker det och sätter upp en endaste sak. En endaste liten yttepyttesak. Eller egentligen är den enorm. Jag har aldrig i hela mitt liv önskat mig något så hett. Jag skulle önska, att jag för en endaste gång, kunde få göra om något. Backa tiden, ta tillbaka, göra om och göra rätt. Eftersom det ännu så länge för oss människor är en fysisk omöjlighet att backa tiden, kanske du åtminstone kan tänka dig att ge mig chansen att få göra om och göra rätt i nuet? Med en hel del mer på fötterna och ett rejält lass av gammalt skräp utkastat ur ryggsäcken? Varje dag är ny - och varje dag ger oss en chans att se på andra människor med nya ögon.

Jag kommer aldrig önska mig något mer så länge jag lever. För jag har redan allt man tänkas kan. Jag har allt jag behöver. Men detta önskar jag mig av hela mitt hjärta.

Vi ses Tomten. Jag vet att det är en svår julklapp att fixa. Ännu svårare att slå in den. Men snälla...du kan väl i alla fall försöka?

PS: Jag har redan fixat klapparna till ungarna...så du slipper. If I scratch your back, will you scratch mine?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0