Jante säger

Kommer inte riktigt ur värdelöstänket idag. Just nu känner jag mig som en usel människa, en usel mamma, en usel kvinna.

Jante säger:

"Du ser! Hur fan kunde du tro att en man som du var kär i kunde bli kär i dig? I DIG??? Ska du föreställa en varm, vuxen, klok kvinna...som någon faktiskt vill vara med....tillåt mig hånskratta...Hahaha!!!

Och dina barn. Verkar de lyckliga? Titta på dem...du orkar ju nästan aldrig hitta på saker med dem...de vill spela spel, busa...hur ofta gör du det? Du bara skyller på tvätt, mat och annat värdelöst...och resa vill de göra, de vill åka utomlands till sol och bad med sin mamma...inte har du fixat att jobba ihop pengar så ni kan åka, du bara tycker att ni ska vara tacksamma att ni får det att gå runt...vad sätter det för ramar för dina barn? Va???

Och när gjorde du senast något för dina medmänniskor...va? Du tänker i din lilla skalle att du vill göra något som betyder något för människor som har det tufft...du vill leva med hjärtat...vad händer...när tänker du sätta igång? Nä, just det, jag tänkte väl det!

Och barndomsdrömmen...författare va? Du kan inte. Du törs inte! Erkänn! Värdelös! Ska jag bokstavera?"

Fan vad han sitter där och skaver på axeln. Jävla Jante. Ska skära bort honom i morgon, för han har fanimig nypt sig fast med skinkorna där på axeln. Jobbig, jävla drygskalle.

Och så den där förbannade lilla skitprinsessan, hon som tycker synd om sig själv för att Jante är så  dum och hackar på henne hela tiden....henne kan han ta med sig och dra dit pepparn växer...

Jag kanske ska dra på mig ett par high heels, ett par snygga solglasögon och divalaterna och åka och shoppa till mig lite lycka i morgon. Har hört att det funkar som terapi för många. Men...inte för mig va? Jag får helt enkelt glöta färdigt, träsktrolla mig klart i sörjan...för att sen stiga upp ur träsket med gladgula gummistövlar och ett stort leende igen. 

Jag är Susanne. Full av liv. Full av energi. Full av värme. Jag är människa och jag gör så gott jag kan. Det räcker inte alltid...men tillräckligt ofta. Just nu behöver jag en spark i arslet och en kickstart bara. Köper nya tändstift i morrn. Det ska nog göra susen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0