Marodör, huligan och opportunist. Eller bara en 1-åring?

Äntligen ligger de små liven. Buset. Hedda har varit rastlös idag, ville inte gå ut med henne när det var 20 minus ute. Hon hostade natten som var och är grymt snorig. Så hon har bokstavligen klättrat på väggarna idag. Och hon är på precis allt. Allt. Plockar och drar.

Jag försökte griljera skinkan, det tar en kvart - på den kvarten fick jag plocka ner henne från köksbordet 20 ggr. Beppe satt och kollade roliga klipp på Youtube, men han blev lagom irriterad -  Hedda satte sig på tangentbordet flera gånger och drog ut högtalarsladden. Sen plockade hon ur ljusen ur adventsljusstaken, kastade ner allt på bordet på golvet, drog ut allt hushållspapper på rullen. Så fort jag lyfte ner henne gick det 2 sek så var hon uppe igen. Sen drog hon fram stolen till diskbänken, började kladda med äggskal, blev skitförbannad när jag var tvungen att ta bort henne för att komma åt diskmaskinen, kastade glas på golvet. Så fort jag öppnade kylen gick hon bakom och tryckte igen dörren allt vad hon hade, var på väg att knipsa fingrarna på mig flera gånger. 

Hedda blir så ARG när man stoppar henne. Saker flyger och hon morrar och spänner blicken i en så man känner för att backa. De andra två har också humör, men jag tror fanken att hon är värst. Men hon är SÅ förbaskat charmig däremellan, så man bara smälter.

Jag försökte tvätta också...skulle plocka ur torr tvätt ur torktumlaren och stod med famnen full...då snyter hon åt sig toaborsten, öppnar locket och börjar vispa runt, bara det att jag ser att någon inte spolat - så jag fort som fan dit, fortfarande med famnen full av tvätt, försöker slita åt mig toaborsten som hon stenhåller, med resultatet att jag tappar hennes nytvättade pyjamas rakt ner i den ospolade toaletten. Då kunde jag hålla mig för skratt. Fast egentligen vore det ju det man skulle göra, istället för att bli irriterad. Resultatet är ju ändå detsamma, bara det att det skulle kännas lite bättre.

Vilda och Beppe blev hämtade av morbror Peter på eftermiddan och fick åka och leka med kusinerna, så de kom hem på kvällskvisten, nymatade med pizza. Jättemysigt hade de haft det. Hedda sov middag när de åkte...puh, tänkte jag, en stund ensam...hann inte avsluta tanken förrän lilla fröken vaknade, såklart. Så vila middag blev inget för mig, men istället kom vi ikapp med städningen, vilket kändes rätt bra. Jag vet inte hur många leksaker och köksgeråd jag fick plocka ur skurhinken efter avslutad golvtorkning. Jag är glad att jag lyckades parera försöken att välta hinken i alla fall.

Nu sover Hedda...men hon har redan vaknat två svängar ikväll och storgråtit, så det är säkert riktigt sjuka på gång. Beppe ville frivilligt lägga sig vid åtta, Vilda och jag kollade Robinson, och nu ligger hon med...

Jaha. Lite vuxenkonversation kanske? Någon? Hoho. Hallå? Nä. Jag tänkte väl det. Kanske skulle gå och meditera då. Eller varför inte somna i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0