Att göra sig av med bar(bak?)last

Nu vet jag hur bränt fläsk luktar. Nåja, kanske inte fläsk, men skinn i alla fall. Sitter här med bedövad och kanske 10 gram(?) lättare rumpa (ganska angenämt, än så länge). Har gjort mig av med vissa bihang som hängt med sen graviditeterna... och som kändes lite onödiga att hålla kvar vid. Skinnflikar efter hemorrojder. Jag fick titta på dem i en burk efter (varför kan man undra...det såg ut som små Aliens-foster) och så sa läkaren att de skickar in för rutinkoll. Först tänkte jag säga att jag gärna ville behålla dem som minne - bara för att se reaktionen, men jag bet mig i tungan. Jag har inte Tourettes tydligen, jag KAN bita mig i tungan och inte släppa ut allt jag tänker - även om det oftast ploppar ut.

Just nu känns det rätt bra, så. Det gick fort som 17, på en halvtimme var vi klara... så nu har jag helt plötsligt en lugn dag framför mig. Kidsen på dagis och jag här med en kopp kaffe och väntar på att bedövningen ska släppa. I morgon jobb som vanligt, men idag: bara nu och här.

Har lånat hem Eckhart Tolles Lev livet fullt ut (The power of now) igen, ett år sen jag läste den sist - och den ger samma wow igen. Just ja, SÅ! Måste ha den, vill ha den alltid, så jag kan småkika i den hela tiden. Jag irrar bort mig i tankarna alltsomoftast och glömmer vem jag är.

Fick t o m handlat till på fredag, Vilda ska ha sovaöver-partaj för några av tjejkompisarna. Pizza beställer vi med hemkörning, sen glassbomb efter. Film och godis. Madrasser på golvet.

Nu tror jag bedövningen börjar släppa.

Aj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0