Kvar i Kräkland

Fick nästan upp hoppet igen. Nästan. Hedda sovit lugnt i natt och ropar först vid halv 5, törstig. Tar ner henne, sätter på Pippi och ger henne nappflaskan med ett par matskedar vatten i. Det går 5 minuter och så plaskar vattnet ut igen, tillsammans med ytterligare lite magsafter. Vi är fortfarande i Kräkland, vi kommer aldrig härifrån. Tröstar gråtande Hedda och stoppar maskinen full av tvätt för jag tror 13:de gången, har tappat räkningen. Vi börjar kunna det här nu...och ska jag vara ärlig, vi börjar lessna rejält - fast det hade ni väl redan räknat ut.

Får se hur det blir idag. Beppe skulle på kalas, men jag kan inte stoppa kräkig Hedda i bilen för att skjutsa (och jo, jag HAR talat om för kalasföräldrarna att vi har magsjuk lillasyster hemma, men de tyckte det var helt ok att Beppe kom på kalaset ändå - man kan ändå inte värja sig, sa mamman, de har ju ändå lekt på dagis i veckan). Men som det ser ut nu så blir det inget kalas i alla fall. Kanske lika så bra - vore förargligt om de ringde efter en stund och bad mig hämta en spyende 5-åring. Peppar peppar - ingen av oss andra visar några tendenser till att bli sjuka. Vi proppade oss fulla med vitpepparkorn i onsdags... och så tvättar jag och småskvätter handsprit lite här och var, öppnar fönstren på vid gavel med jämna mellanrum för att frysa ner bacillerna... och mina barn (de huttrar och tittar anklagande på mig). Vi kanske får lunginflammation allihop istället...

Mig veterligen har jag aldrig bokat en biljett hit till Kräkland. Och HADE jag bokat en, så hade jag sett till att den var turochretur för i helvete. Nu verkar det som vi sitter här, all inclusive - no need to get out of the hotel. Och piloterna strejkar. Flygplatsen stängd. Tågen står still. Bensinen ransonerad. Vi kommer inte hem! Jag vill hem!!! Jag vill ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0