Hockeyfrilla och blå mascara

Jag ska på fest i helgen! Och inte vilken fest som helst, jag har blivit bjuden på 70-talspartaj. Det ska verkligen bli asroligt....dunderkul...å....å....å alldeles underbart! Har letat stass hela veckan, lyckats hitta en grotesk blus i gult och rosa (Erikshjälpen), stövlar (Erikshjälpen) som jag guldsprayat (med bilfärg) och som funkar som platå...och som pricken över i:et en peruk (Tradera) med långt hår och lugg samt ett par riktigt gräsliga glasögon (Erikshjälpen). Direkt när jag drog på mig glasögonen och peruken var min första tanke: - Gud, jag är min mamma. Exakt så såg mamma ut på 70-talet, när jag var liten.

Tog på mig allt idag för att visa henne när hon var här och lämnade Vilda och Beppe - hon tog ledigt från jobbet och åkte skridskor med dem idag för att de skulle få lite sportlov, gullemamma. Och gullepappa har kommit hit för att vara med Hedda när jag ska på fest, och Vilda och Beppe är hos sin pappa. Man har det allt bra gött mellan varven. I alla fall, mammas första kommentar när jag drog på mig kalufsen och brillorna: - Gud, det är ju jag! ( pappas första kommentar var lite annorlunda, han tyckte jag såg ut som lilbrorsan när han hade hockeyfrilla...vilket ytterligare spädde på min känsla av att agera transa när jag går runt med långt hårsvall, jag känner mig verkligen konstig). Skillnaden är väl att mamma var 20 när hon såg ut så...och jag är 40, snart. Vilket leder till nästa grej. Var ner på parfymeriet och skulle köpa en eyeliner till 70-talsmejken. Frågar expediten om hon har någon aning om hur man sminkade sig då...vi började diskutera blå ögonskugga och lite annat, sen säger hon:

- Jamen, blå mascara var väl populärt då?
- Neej, inte mascaran, svarar jag. Den måste ha kommit på 80-talet, för jag hade sån när jag var tonåring.
- Ja just ja, min mamma hade också sån när hon var ung...

Say no more. Hon sa i alla fall inte mormor. Man liksom glömmer hur gammal man är när man har småbarn hemma.

Men det ska bli grymt kul i morgon. Hotell. Fest. Massa folk jag inte känner. Undrar hur många som kommer ta mig för en transa? Återstår att se. Men en sak vet jag. Är det någon som kläcker kommentaren: - Men va faan, hockeyfrillan kom ju inte förrän på 80-talet jue!....så går jag hem. Alla 10 milen.

Kommentarer
Postat av: Ann-sofie

Ja åren dom går Susanne, och ha det så kul på festen, och hoppas du slipper gå hem....:-))

2011-02-26 @ 12:17:31
URL: http://levaharonu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0