Värmebölja

Jag fortsätter förundras över omvärldens värme. Heddaliten blev sjuk igår igen..det kändes inte så jättekul att behöva stanna hemma från jobbet igen efter bara 2 veckor, speciellt inte eftersom städfirman är nyintroducerad på ett stort företag och ska fösöka göra ett gott intryck och ett sjuhelvetes bra jobb nu i början - och ingen annan personal är inkörd på min fabriksrunda än. Så jag tänkte, jag hör med mamma - det tog emot som 17 eftersom hon jobbar eftermiddagsskift den här veckan. Men hon kom...min goa mamma kom före 7 i morse och passade Hedda så jag kunde göra vändan på fabriken, sen åkte hon raka vägen till jobbet för att jobba till kl 22...tack fina du!

Skulle ha haft med en klasskompis till Vilda hem idag med, tanken var att jag skulle skjutsa tjejerna till första gången på fotbollsträning - fick ringa och avstyra det med, men föräldrarna erbjöd sig på en gång att hämta och skjutsa hem Vilda från träningen istället. Inte heller behövde vi ge oss iväg till skolan för att hämta Vilda när hon slutade idag, det fixade en granne...och samma granne frågade om de skulle ta med Vilda i morgon bitti och skjutsa henne hem efter skolan imorgon. Jag blir alldeles stum, det är fantastiskt. Så många schyssta människor.

Men i morgon kan jag inte trolla med jobbet...jag lär vara hemma. Det svider lite, det känns riktigt tillfredsställande att vara igång och jobba igen, att få känna sig ordentligt mör i kroppen när man somnar på kvällen. Också himla skönt att inte nöta lika mycket på varandra, barnen kommer glatt med hem när jag hämtar på dagis. Mycket tid till annat blir det inte, jobba, äta, sova, tvätta, städa...kanske inte så konstigt när allt ska rulla samtidigt som man är borta hela dan. Men det känns gott och varmt där i magtrakten. Livet är gott. Riktigt gott.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0