Mammor

Jag hinner inte med riktigt. Känner att jag vill skriva, för min egen skull, men tappar driften lite när allt praktiskt kräver sin tribut rent tidsmässigt. Jag tappar skrivandet snabbt när jag inte skriver, som det väl är med mycket...utom att cykla och att älska kanske:)

I lördags firade vi mamma, 60-årskalas hela dagen, riktigt mysigt - familjen samlad, mamma (såklart), mina bröder med familjer och min faster, farbror och kusin (tillbringade många somrar hos min faster och farbror när de hade lantbruk...många roliga minnen). God mat och gott sällskap, jag gillar att bara "hänga" med familjen, blir inte så många tillfällen vi samlas allihop tyvärr.

Vad ger man en mamma som fyller 60? Har man gott om tid att pilledutta på egen hand, så målar man en tavla med tanke och hjärta, man skriver ett gäng inspirerade dikter, man gör fantasifulla fotomontage. Har man inte den tiden att skramla ihop på dygnet går man ihop och köper presentkort på byggvaruhus, för den händiga mamman som rustar sitt hus på egen hand. Sen tar man ett axplock av sina dikter, handskriver...nåja, försöker handskriva dem vackert sirligt på vackra papper...det är bara det att slutresultatet inte blir riktigt som man tänkt när man har tre kottar som klättrar över en, springer runt en, hänger över en och tjatar på en medans man mödosamt försöker plita ner några bokstäver här och där. Nåja, tanken var ju god. Mamma - jag ville ge dig en bit av mitt hjärta. Du sa att det var skönt att ha mig tillbaka, den Susanne som fanns för 10 år sen, men som gömt sig noga under flera år. Vissa av dikterna har hjälpt mig tillbaka igen.


Jag hoppas mina barn och förhoppningsvis barnbarn vill vara med och fira mina 60. Och 70 och 100.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0