Rekreation

Ledig dag...behövs verkligen den här veckan...har slitit som en gnu på jobbet. Kroppen är inte ung längre, kan inte slita så hårt oavbrutet utan vila...inte utan att få ont lite här och där. Känner av handlederna som fan, blir av allt moppande. Sen känner jag av varenda muskel i hela kroppen, men det ska tydligen inte vara farligt, det sägs att det ska finnas något som kallas träningsvärk...pft, löjligt! Aldrig hört talas om!

Regnar idag, känns helt ok - mysa inne med barnen och passa på att komma ikapp lite hemma - tänk att det rasar så snabbt hemma, på en vecka är precis allt ogjort. Bara att ge sig på det igen, klädhögar, tvätthögar, grushögar och kaninlämningar...varför kan det aldrig nånsin dyka upp en pengahög så där oförhappandes på golvet kan man ju undra?

Vilda ska sova över hos kompis ikväll och stanna där över dan imorgon, så hon ska inte till fritids då. Det verkar som de flesta är lediga klämdagen imorgon, men vi kör på som vanligt. Behöver dock bara lämna på ett ställe imorgon bitti - underlättar lite. Annars har det flytit på kanonfint med dagislämningar o hämtningar nu -skulle någon ha sagt till mig för några år sen, innan jag hade barn (eller bara hade ett), att jag skulle få ordning på och komma iväg och lämna tre ungar på olika ställen själv varje dag, så hade jag ringt psykakuten. Då hade jag fullt upp att komma iväg själv på mornarna. Tänk att man kan fylla sitt liv med så mycket av sig själv...så avlägset nu:D.

Vilda tappade bort sina nya regnbyxor förra veckan, de var till Kvinnersta (jordbruksskola 3 mil härifrån) på utflykt med skolan och hon hade regnbyxorna med sig i ryggsäcken. När de åt matsäcken packade hon ur dem och glömde såklart att packa i dem igen. Lite purken blev jag att ingen vuxen drog en repa och kollade av bord och bänkar innan de stack hem igen - en förstaklassare kanske behöver lite hjälp att komma ihåg saker ibland. Trodde byxorna var ohjälpligt borta, bara att sätta på köpanyalistan...men så ringde mamma igår och hade varit in där och letat reda på dem efter jobbet. Tack mamma, sånt gör mig glad! Och Vilda med.

Idag är bara värme.



 

 

Kommentarer
Postat av: catarina tjatig mamma på heltid ....:)

kanske borde du lyssna lite mer till dina handleder....? Det är lätt att dra på sig en överansträngning som kan leda till inflammation. Testa att linda dem med någon linda eller stödlinda av nåt slag. För din egen skull. Tjatig kommentar? Ja absolut, men jag vet själv hur duktig jag är att förminska mina egna krämpor, ett slags blundar-man-så-finns-de-inte. men jag tror du tjänar på att inte blunda faktiskt eftersom handledsöversträgningar är svår att bli av med om man råkar få dem.

2010-05-13 @ 09:23:06
Postat av: Susanne

Ja mamma, jag ska=)



Har stödskydd till ena, men ska köpa ett till andra med.

2010-05-13 @ 12:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0