Medströms

Jag får månadsanställning på städfirman! De erbjöd mig en heltid på fabriken...tydligen är jag en klippa på att städa toaletter, skönt att man har hittat sitt kall! De ringde från kvinnofängelset i fredags dessutom och erbjöd en dagtid över sommaren...men den kan jag inte tacka ja till nu när jag får tillsvidare på fabriksstäden. Det känns ok. Just nu känns det ok - tillsvidareanställning, nära till dagis o skola, jobbet bara ett par hundra meter från Vildas skola, dagtid (mitt första dagtidsjobb!), fysiskt arbete (gillar)...inte bra lön direkt, men definitivt bättre än att stämpla. Och skönare.

Tillit. Tillit till att livet för en dit det är meningen, att det mesta ordnar sig. Jag hade EN förhoppning när vi flyttade ner - att fixa en dagtid så det skulle funka med barnen. Den bockar jag av nu. Kanske inte en dröm - men livet är ingen dröm, livet är här och nu och det måste fungera. Det som är viktigt är NU, och det spelar ingen roll om man städar en fabrik eller kunglig provsmakare (eller kung heller för den delen), om man inte tar till sig NU. Det är NU det händer. Livet. Inte sen, inte då. Och det händer inuti...det du känner, det du är, hur du upplever allt omkring dig, vad du tar till dig.

Ska bli spännande att se om jag kan hitta det vackra i att vaska avlopp. Jag tar det som en utmaning...hähä=)

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0