Värsta svikarmorsan

Hemma en sväng nu i halvlek. Lämnade Vilda på skolan i morse, sen vidare till dagis med de andra två. Beppe avlämnad först på sin avdelning, 3:an, och så in på 1:an, Heddas nya ställe. Jag var kvar mellan 9 och 11 idag, sen skulle jag gå hem en timme och Hedda stanna och äta innan jag hämtade henne igen. Hon visste så väl, jag såg på hennes blick när vi gick ut på gården en stund innan jag skulle gå - blängde lite halvsurt och övergivet långt innan det var dags att säga hej då. "Jaha ja, jag vet nog. Du tänker minsann gå och lämna mig här, med en massa folk jag inte känner...men visst, gå du bara, jag klarar mig nog ska du se. Dumpa mig du. Min mamma, min mamma ska gå ifråååån mig...Usch, jag vill inte ens titta på dig! Låt bli mig sa jag...din svikare!"

Det hade gått bra när jag hämtade henne, men hon var helt slut...bäddade ner henne i vagnen, hämtade Beppe, och nu är vi hemma igen och väntar på att hämta Vilda vid 14. Idag tänker jag ta bilen, orkar inga bajskorvar idag....och så måste vi handla lite ändå. Passar på att tvätta lite och plocka disk när vi är hemma nu, sen måste jag märka grejor och kläder när vi kommer hem igen, nu börjar dagisallvaret nästa vecka. Hjälp, vad konstigt det känns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0