Hur man än vänder sig sitter arslet kvar där bak.

Fick ett bakslag idag. Kommunen har tydligen beslutat, att om man jobbar i Örebro, så tar det exakt EN timme att åka till Lindesberg och hämta barnen på dagis - oavsett väglag, om bilen behöver skrapas, om det är mitt i rusningstrafik, om man har barn på fler ställen att hämta, eller var i Örebro man jobbar. Och då ska barnen alltså vara påklädda och ha lämnat lokalen efter precis den timmen - så i praktiken innebär det att man har 45 minuter på sig att ta sig till dagiset.

Jag hade lämnat in att det skulle ta 1,5 timmar - för jag tänkte hämta Vilda först, hennes fritids är nämligen på vägen hem och dagiset ligger precis där vi bor. Så då kunde vi parkerat bilen och gått hem från dagis direkt. Men så tänkte inte kommunen - de tänkte att jag istället ska åka occh hämta Hedda och Beppe först, ta med dem i bilen, lasta in vagnen i bilen, sen åka och hämta Vilda, ta ur alla barn ur bilen så att de följer med in och hämtar Vilda, sen spänna fast alla barn igen och åka tillbaka till där vi bor (och där dagiset ligger...), ta ur alla barn ur bilen igen, lasta ur vagnen och knalla hem. Detta efter att de tillbringat 11 timmar på dagis...och är jättepigga och samarbetsvilliga. Jippi. Och jag kanske måste göra likadant på morgonen med...åka iväg och lämna Vilda först, släpa runt på alla barn och lasta i och ur flera gånger, åka tilbaka hem igen till dagiset, lämna av, åka tillbaka IGEN förbi Vildas fritids som är på väg till jobbet...istället för att smidigt lämna de små först.

Sjukt. Sjukt sjukt sjukt. Jävla skitkommun. Kan det inte finnas dispens för ensamma mammor? Kan någonting, någon gång, få vara lite enkelt. Snälla? Jag känner att jag bara inte orkar mer nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0