Det man inte vet

För ett par veckor sen kom jag in i badrummet och fick se Beppe stå och noggrannt tvätta alla skrymslen och vrår på handfatet med sin tandborste. Jag förklarade om baciller och hur äckligt det är att stoppa den i munnen sen, och talade om att han ABSOLUT inte fick tvätta handfatet med sin tandborste igen.

Idag klev jag in i badrummet och får se Beppe minutiöst stå och tvätta handfatet med MIN tandborste...skönt att se att han faktiskt lyssnar påvad jag säger ibland, för jag sa ju faktiskt inget om att han inte fick använda någon annans...

Nu funderar jag lite över hur många gånger han använt min som jag inte vet om...och om han städat fler saker. Kanske lika bra att inte veta...

Sen är det ju tacksamt att han gillar att städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0