"Dear mr Tolle - would you please do me the honour of taking your righteous place just next to mr Dolphine?"

Jag har bestämt mig. Jag måste köpa Eckhart Tolles "The Power of now"...den ska få en hedersplats i lådan i sängbordet, precis bredvid mr Dolphine. Jag undrar vad herr Tolle skulle tycka om han visste vem hans närmaste granne kommer bli - antagligen skulle han le lite, sen fnissa så där rart som bara han kan. Åt mänsklighetens krumbukter, åt vårt varande - för vi är bra lustiga - och ofta mycket sorgliga, vi människor - i vårt tänkande, i vårt kämpande, i hela vårt sätt att leva.

Jag tror livet blir lite enklare om man bestämmer sig för att tro på något, så jag har bestämt mig för att tro på herr Tolle - inte så att jag tänker upphöja honom till en gud - han är en enkel man - men han har hittat och försöker förmedla vishet och kunskap som egentligen redan finns där inne i oss, bara det att de flesta av oss är lite vilse, eller ganska mycket vilse - i den era som är. Tolle har en förmåga att förenkla och förmedla det som egentligen borde vara omöjligt att förklara, och han gör det med humor och värme - det går inte att låta bli att dras med när man ser hans framträdanden och intervjuer - ta en titt, gärna på flera och gärna när ni kan titta i lugn och ro: http://www.youtube.com/watch?v=vshBnR4Z9x8&feature=channel

Mr Dolphine är en annan historia. Ska dra den vid ett annat tillfälle:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0