Dance til you drop

20 satans minusgrader. Solen retas lite och strålar från en klarblå himmel, lockar: kom ut! Hedda grinar om vi går ut när det är så här kallt, hon klarar 5 minuter, sen är det inte roligt längre - blir för kallt om näsan och kinderna, ögonen rinner på henne. Så vi håller oss inne idag. Så mycket för alla långpromenader jag skulle ta när Vilda och Beppe inte var hemma!

Jag fick Spotify häromdagen. Jaja, jag vet att alla andra har det sen länge, men jag brukar vara sen. Är det något jag klarar mig utan så jagar jag inte. Är det meningen att jag ska ha det så kommer det förr eller senare att hamna där det ska. Och får jag det inte, då var det väl inte meningen då...I wish, haha, vissa saker jagar man och jagar bara för att till slut få ge upp. Men jag har ändå någonstans tron att det som sker är meningen - är det något man hett önskar men inte får, så kanske man inte var mogen att ta emot det i just den stunden.

Spotify var det ja: jag glömmer ofta bort att ha musik på hemma, jag älskar musik, men jag mår lika bra i tystnaden. Nu har jag haft musik på i 2 dagar nonstop, har ju missat allt nytt...och jävlar, vad kul det är att dansa! Jag glömmer bort det mellan varven, det kan gå månader, men när musiken är rätt och kroppen villig - det är ju underbart! Och när jag dansar, helt ensam, lite med Hedda kanske, så känner jag inget annat än glädjen i hur kroppen rör sig med musiken. Det skulle med största sannolikhet framkalla enorma skrattanfall hos en eventuell publik, ser nog mest ut som en elektrifierad babian på extacy, men so what, känslan blir ju inte mindre ändå. Så på med musik och sväng de lurviga! Glädje.

Plockade fram mina gamla målargrejor häromkvällen med. Kladdade på ett par timmar med akrylfärger. Okej, jag suger på det med, men det är samma som när man dansar - det känns skönt inuti, skit samma hur resultatet blir. Man kan ju alltid slänga skiten när man är klar... 

Nu är det bara 2 dagar kvar av "barnledigheten". Längtar så klart, men det var grymt skönt och behövligt - lika mycket för Vilda och Beppe som för mig, jag var en sliten mamma. Frågan är hur jag bäst ska slösa bort de sista dygnen?:)

Det som går mest på Spotify just nu, om och om igen, ackompanjerat av vilda höftrullningar och dallriga rumpskakningar, är  förresten "Sexy bitch" (David Guetta)...men jag sjunger crazy bitch istället, känns på något underligt sätt mer passande.

Kommentarer
Postat av: Annso

Äntligen!! Har väntat en evighet känns det som, på din blogg :)

2010-01-05 @ 13:23:55
Postat av: Susanne

Haha, skönt att vara saknad någonstans! har haft problem med inloggningen, kom åt bloggen först igår:)

2010-01-05 @ 13:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0