A not so true salesman...or woman.

Jag gav upp idag! Det kändes helavigt för mig att sitta och ringa runt och be om pengar - trodde det skulle underlätta att det var för en jäkligt bra sak, och att det var företag man ringde - men många företagare är ju enmans och när man ringer är det på hemnumret...i andra är företag har ägaren gått i pension men inte avregistrerat, det kändes som att ringa till privatpersoner. Fick en jättekonstig ursäktskänsla i magen, en förlåtattjagstör-attityd, och det ger inget bröd! Fick inte bort den idag, så jag lyckades inte övertala någon med mitt munläder idag. Det kändes riktigt bra att åka hem - det är ett fantastiskt företag och de som jobbade var myyyycket trevliga - men det som de klarar galant är inget för mig. Det var kul att testa dock.

Annars har jag haft en lyxvecka - jag har åkt till jobbet, pappa har hämtat barnen på dagis, fixat käk, städat, plockat disk..jag förstår att många män var (är) emot jämställdhet, fruntimmer kan gott sköta de bitarna de skött i flera hundra år...för det var bra fett att komma hem och inte behöva plocka ett skit. Hade jag haft det så jämt så inte fan skulle jag bli glad om någon plötsligt kom och krävde att jag skulle sköta hälften...vadå? Vi har det väl bra som det är??? Fast barnen har såklart fått all tid på kvällen i veckan, när jag inte sett dem på hela dan - de har varit helt slutkörda, så kvällarna har varit rätt stökiga. Barnens morfar har varit en otrolig resurs den här veckan, var lite orolig för hur han skulle fixa bajsblöjor och dagishämtning, men det skötte han galant.

I morgon är det pappadax för Beppe och Vilda igen, skjutsar ner dem till stationen mitt på dan. Och så får jag hit mamma på lördag, hon ska sova kvar - så jag har tillgång till barnvakt till Hedda om jag så önskar!!!:) Vilken toppenvecka.

Kommentarer
Postat av: Ann.sofie

Hej Susanne!



Ja, et är inte kul när man ringer och man nästan vill be om ursäkt att man stör, kände likadant när jag ringe. Och det var många enmansföretag även när jag ringde, och de som gått i pension. Men man undrar ju egentligen om verkligen 70 % går till barnen när de som startade det ska ha lön för att kunna köpa det tjusiga kläerna de hade på sig när de komoch hälsade på, sedan ska ju Pool Media ha pengar till sina anställda, vår kvinnliga chef vi hade. Dessutom kostar det en del att betala räntorna på Svarta borgen...



Läs mitt inlägg som jag skrev långt efter att jag slutat för jag tordes inte skriva om det just då, vissa googlade om Rofub då, fegt, kanske javisst!!



http://levaharonu.blogspot.com/2009/10/vill-ju-bara-vara-nyttig

2010-01-21 @ 21:38:45
URL: http://www.levaharonu.blogspot.com
Postat av: Ann-sofie

Ser att mitt inlägg blev väldigt konstigt, felstavat :-))..ojoj..

2010-01-21 @ 21:40:54
Postat av: Anonym

Hej igen!



Det går inte så bra, får prova igen:



1001_archive.html" rel="nofollow">http://levaharonu.blogspot.com/20091001_archive.html

2010-01-21 @ 21:46:55
Postat av: Ann-sofie

Herregud vad jag krånglar, men det går inte att komma in på den sidan tydligen, men inlägget jag skrev var i slutet på oktober 2009 på min blogg. Gå gärna in och läs vad jag skrev då, tyckte inte dom var speciellt proffsiga, lite hemlighetsmakeri..

2010-01-21 @ 21:59:41
URL: http://www.levaharonu.blogspot.com
Postat av: Susanne

Var in och läste ditt inlägg, jag känner igen känslan. Just det här med var pengarna går frågade jag om, eftersom man har 20% på det man ringer in fick jag inte ihop det - men det som Pool Media "kostar", inklusive det personalen kostar hör ju till omkostnader i Rofubs budget - eftersom det är marknadsföring, utan marknadsföring inga pengar, så det ingår u i de här 70 %. Så det kan jag köpa, att det går till så. Sen är det ju så att man inte kan driva ngt utan att försörja sig själv, och jag tror absolut att pengarna går dit de ska, även om mycket pengar försvinner på administrativa saker och annat. Rofub har ju ngt som kallas öppen bokföring, dvs de kan inte försnilla pengar, allt går att kolla, etersom de är en producerande verksamhet. Jag förstår att du fick en utanförsskapskänsla i den situationen när Dahl och Haag kom dit, det hade jag också fått, definitivt - det var klumpigt av dem.

2010-01-22 @ 09:02:33
Postat av: Ann-sofie

Jag är ju inte så bra på detta med % hit och dit, och med marknadsföring och så, men så är det väl kanske. Men mystiskt var det i alla fall att jag inte fick ringa till företag jag kände fast jag fick vara kvar. Nej, det var nåt som inte var riktigt ärligt där...



Ha en trevlig helg, och festa nu loss på lördag!! (läste på facebook)

2010-01-22 @ 18:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0