Vildaste Vilsna lilla Vilda

Zumba. Jag säger bara det. Beställde hem, packade upp dem idag och körde med ungarna, drog undan alla möbler framför TVn, smackade in introskivan i dvdspelaren...och sen jävlar...Zumba! Shake that booty!  Barnen drog som en avlöning efter en kvart, men lite kul tyckte de det var i alla fall. Bara en sak - Zumba inte barfota på ett slitet parkettgolv. Tror att hälften av mina fotsulor sitter kvar i golvet...många glid- och vridmoves med fötterna...strumpor på nästa gång!


Igår sa Vilda:

- Mamma, jag önskar att jag var en KLANTSKALLE.

- Va?

- Jag önskar jag var en KLANTSKALLE, istället för en smartskalle, för då skulle det inte vara så mycket minnen och komihåg i huvet, då skulle det vara tomt och då skulle det vara mycket lättare att räkna matten! Jag VILL vara en klantskalle!

Vad svarar man på det? Ditt fina huvud är alldeles unikt och vackert och skulle du inte ha det vore du inte Vilda?

I morgon ska de till sin pappa, de blir hämtade vid 12...skönt, kan jag bara säga den här gången, det har varit en mastig vecka. Vi var till Lek & Buslandet igår...de hade jättekul, bara det att Vilda blir sur så fort hon inte får alla avanser som finns. Hon och Frida fick spela lasergame en gång (det ingår inte i inträdet utan kostar extra). Sen ville hon spela en gång till - men både jag och Fridas mamma sa ifrån...vilket resulterade i supersurhet. Som eskalerade ÄNNU mer när Beppe, som INTE hade spelat, fick spela en gång också...och när Hedda, som inte KUNDE spela lasergame, fick dra i gosedjursautomaten istället (och lyckades med konststycket att dra 2 gosedjur på en gång)  - då blev det citronexplosion. Varför ska HAN och varför ska HON! Finns inget utrymme för resonemang där. Vilda ska helst ha ALLT som alla andra får oavsett vad hon fått innan. Jaja. Det går väl över...

Idag var hon stortjej. Tiderna krockade idag, Vilda slutade skolan kl 14, samtidigt hade vi BVC-tid för Hedda med läkarbesök. Ville inte boka om då det är svårt att få ny läkartid. Så jag frågade Vilda om hon kunde tänka sig att gå själv från skolan till sjukhuset. Jaaaa! Det vill hon jättegärna. När jag började prata om att hon kanske kunde få skjuts av någon sa hon bestämt nej. Hon skulle gå själv. Lite nervöst kändes det, hon fick förmaning att stanna innanför entrén, eftersom det är svårt att hitta in till BVC (vi har varit där en gång förut). BVC-besöket drog ut på tiden, så jag smet ut i halvtid för att hämta henne...och ingen Vilda i entrén. Hjälp! Kollade raskt av omgivningarna genom glasrutorna och fick se en liten, vilsen tjej med stor ryggsäck stå längre ner på uppfarten och titta lite nervöst och fundersamt mot ingången. Jag ut och hojtade, VILDA, VILDA!!! Genast kom hon springandes med lättat ansiktsuttryck. Hon hade trott att det var där man gick in, men hon kunde inte se att det stod ANGTRE någonstans, så då blev hon osäker på var hon skulle gå...lilla tufflan. Du är så fin, modig som få, vill klara allt själv...och gör det oftast också, så ofta att jag ibland glömmer att du är så liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0