Inte riktigt klok. Än.

Självrannsakan. Jag tror att jag blir klokare varje dag, på vissa områden i alla fall, men gör ändå grova missar där jag verkligen inte vill. Tänk att jag aldrig använder den hjärnkapacitet som ska finnas där nånstans...inte i hjärtefrågor i alla fall, utan jag bara går rakt på. Men det är väl det som är jag. Att jag talar först och tänker sen...eller jag tänker och delar pronto, kan aldrig hålla något inne. Istället för att tänka, tänka efter igen och sen dela om det forfarande är aktuellt. Bara rakt på utan prut. Så dumt många gånger.

Har lämnat Vilda och Beppe vid stationen, köpt hem rödvin och glögg, nytt moppskaft med micromopp (fan vad jag lyxar), hyrt kärleksdravelfilm (gråtvänlig), lånat böcker (Heddavänliga och mammavänliga). Måste fylla helgen. Skulle egentligen ha åkt till Skåne, men så blev det inte. Tomt. Och sorgligt. 

Ibland önskar man verkligen att man kunde vrida tillbaka tiden. Men det är bara att tacka livet för läxan och försök bli lite klokare. Igen.

Nån som vill parta i helgen??? Ja just ja. Jag har ju barn att ta hand om. Snälla Tomten...en alltid tillgänglig, pålitlig barnvakt...du kan lägga till det på listan. Och jädrar vad många gentjänster jag kommer bli skyldig. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0