I huvudet på en fabriksstäderska

It's a jungle out there. Äta eller ätas. Att ta sig fram i gångarna på fabriken helskinnad är ingen lek, kan jag lova. Truckförarna kör som galningar och tar kurvorna på två hjul, automatiska otäcka månlandare (nåja, de ser ut som såna iaf) jagar efter en och nafsar en i hasorna. Jag tror de är som måluppsökande missiler. Men jag kör efter livsregeln störst går först, och eftersom min städvagn är jättejättejättestor så blundar jag helt enkelt och bara går. Än har jag inte blivit påkörd.

Toaletter ja. Första rundan på morgonen plöjer jag igenom 27 toaletter. På en av dem har någon tagit för vana att varje måndagmorgon kissa en sjö på toalettgolvet. Jag tror att det är ett statement...han är inte nöjd med att de gamla städerskorna byttes ut efter 30 år (jag säger han eftersom jag har svårt att visualisera en kvinna sitta på huk och kissa på ett toalettgolv), så han visar helt sonika sitt missnöje med att slå en drill på golvet. Sen hukar han säkerligen i kulisserna någonstans i närheten för att se den nya städerskan bryta ihop och ge upp sin nya arbetsplats efter trakasserierna...men det enda han fått se hittills är en städerska som torkar upp pölen, låser igen dörren till toaletten och smäller upp en skylt där det står "stängd pga av skadegörelse" och knatar iväg därifrån, visslandes och leende i mjugg. Sen håller städerskan dörren låst i en vecka. Vilken makt. Jag har en misstänkt. När jag går förbi honom  brukar jag snabbt som fan dra en av mina blomsprutor, den rosa med toamedlet (jag tycker det känns som om han behöver desinficeras) och snabbt skjuta en stråle i nacken på honom. Sen knallar jag vesslelikt vidare och tittar åt ett helt annat håll.

Blomsprutorna ja. Jag har en grön och en rosa, fyllda med medel som gör att man nyser utav helskotta. Ibland när man går utan städvagnen, om man bara ska göra en snabb raid på en sylta (läs pausruta, fikarum el dyl), så tar man blomsprutorna och ett gäng trasor och kör ner i fickorna på arbetsbyxorna som redan innan hänger långt ner på höfterna. Resultatet blir att man får en lätt styltande, vaggande, hjulbent gång, från sida till sida...och att armarna står ut lite, precis som om man är på väg att dra sina revolvrar.  I huvudet hör jag soundtracket till "The good, the bad and the ugly" ( http://www.youtube.com/watch?v=1hYV-JSjpyU ) medan jag går genom fabriken, mina ögon smalnar...och då känner jag mig tamejfan som Clintan himself. Det är inte dåligt för en fabriksstäderska. Jag funderar på att börja tugga tuggtobak så jag kan lägga iväg en stråle över betonggolvet för att få mer effekt, men så kommer jag på att det är ju jag som är städerskan - alltså lär jag torka upp skiten själv, så den planen lägger jag snabbt på hyllan. Till nästa gång jag går som en revolverman genom gångarna, då är jag på väg att lägga en loska igen. Måste vara en drift som kommer automatiskt med manligheten... jag vet inte hur många snusar jag plockat på golven och i duscharna i omklädningsrummen. Men till männens försvar måste jag säga att jag känner otroligt många som lyckats dressera bort just spottandet hos sina män, så jag vet att det är genomförbart...

Annars har jag byggt system kring det mesta jag gör...moppar i mönster, spolar av omklädningsrum till Mando Diao, klockar mig själv på toalettstäden för att bli mer effektiv...det är ju rena drömmen för ett kontrollfreak som jag...hur kul får man egentligen ha på jobbet;) Och tänka sig att jag får betalt för det också!

Ok. Jag erkänner. Lite konstig är jag. Men bara lite. Jag ser mig själv som fullt frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0