Putslustigt

Idag har jag putsat fönster. Inte mina, nej då, de är lika skitiga som de varit sen i höstas. Jag tittar på mina fönster varje dag, tänker att jag borde putsa dem, de ser för jävliga ut...och så suckar jag och gör något annat. Byter en blöja, fixar lite käk, dammsuger, svär över kaninen, krattar barr ur gräset på baksidan, skäller på en unge, fixar lite mellis, kramas, leker pussmonster, hänger en tvätt, rensar bort vinterkläder, badar en unge eller två, blåser på ett finger, läser en saga...eller jobbar. Med att putsa någon annans fönster...idag ett 20-tal, spröjsade, stooora. Så därför har jag inte tid att putsa mina egna. Jag skulle behöva ta hit en fönsterputsare. Visst är det en sjuk värld vi lever i om man tänker efter...

I morgon ska jag nog putsa lite fler fönster. Men inte mina. De får vara skitiga ett tag till. Finns viktigare saker här i livet:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0