Rookie

Första schemalagda dan gjord. Fabriksstäd 5 timmar på förmiddan...intressant. Skulle tippa att jag har 60-70 toaletter att göra, varje dag...och ni kan tänka er hur toaletter inne på en fabrik ser ut...utöver detta ska ett par kontorskomplex svabbas med...på 5 timmar. Idag hade jag hjälp av ena chefen, så jag inte skulle gå bort mig helt. Dagispersonalen börjar undra när dagis stänger var Beppes och Heddas mamma tagit vägen. Men jag har fått en karta som jag går med nosen i konstant. Jag ser nog rätt rolig ut, som en turist på villovägar, fast med sprayflaska och trasa i näven istället för kamera. Samt iförd verkstadsbralla och skor med stålhätta. Och radiohörlurar...

Sen skulle jag hjälpa till att göra rent i omklädningsrummen med...duschar, toaletter, rännor...och duscharna hade olika kranlösningar från ställe till ställe. Inte mindre än tre gånger lyckades jag sätta på duschen med mig ståendes under, sista vändan med full sprut...och inga byteskläder. Jag såg ut som en dränkt katt när vi klev ut ur omklädningsrummen, alternativt tvättbjörn (mascara under ögonen, håret slickat) fick glada tillrop av av gubbarna i korridoren...HARU DUSCHAT MED KLÄDERNA PÅ??? Va? Jag? Nu förstår jag inte vad ni menar. Kändes lite halvmökigt att gå med blöt T-shirt och dyngsura verkstadsbrallor resten av tiden, fanns inget att byta med. Men det gick det med, torkade så småningom... Eftermiddagen viktes åt städ på byggvaruhandel.


I morgon kommer jag i alla fall att hitta lite bättre. Förhoppningsvis. Nu har jag mitt dagjobb. Skapliga tider med. Och röra på mig på arbetstid, kan man lugnt säga att jag får. Lönen? Njaa. Men man kan inte få allt:) Eller, jo, det kan man....men jag känner mig ok ändå just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0