Pingvin- och tomtebekymmer

Vilda önskar sig en pingvin i julklapp. Hennes önskelista är lång som en dasspappersrulle, fylld av docksaker, dockor (som hon egentligen slutat leka med), petshop-djur, en massa andra saker jag inte vet vad det är riktigt... och så denna pingvin. En pingvin som låter och som har en babypingvin i magen. Och som kostar 800 spänn. När jag frågade vad hon önskade sig allra, allra mest, så var det den. Hmm. Finns inte en chans att jag kan ge henne den, även om jag SKULLE ha råd så skulle jag inte vara sådär jättesugen på att köpa en leksak för 800 spänn som är rolig i en månad och går sönder efter två. Så jag försökte lite finkänsligt förklara att jag nog inte kunde köpa den för att den var för dyr, så om det fanns något annat hon kunde tala om som hon önskade sig nästan lika mycket? Då spände hon ögonen i mig och sa med lätt patroniserande stämma:

- Men mamma, det är ju faktiskt från tomten julklapparna kommer, och du vet att det gör inget om de är dyra, för tomtens nissar GÖR ju julklapparna själva så han betalar ju ingenting.

 Förra året sa hon dessutom, när tomten varit till oss:

- Det där var inte riktiga tomten mamma, riktiga tomten var inte här förra året heller, det var bara nån som hade klätt ut sig. Jag vill att riktiga tomten ska komma, du vet han som var här förrförra året!

Så nu förväntar hon sig en RIKTIG tomte OCH en PINGVIN. Hur ska jag ta mig ur den knipan, UTAN att avslöja myten och UTAN att göra Vilda besviken. Hm. Förslag, någon?


Kommentarer
Postat av: Andrea

Explain to Vilda that Santa got hit hard by the recent economical crisis and had to lay off all of the elves that make pengins and that Santa can't afford to make such expensive toys anymore. Then explain that the government can't help Santa out of his current financial crisis and as long as santa can't find another job to help pay for the penguin making elves there will be no penguins from santa this year. muhahhahhaa...

2009-11-25 @ 09:36:47
Postat av: Susanne Nilsson

har redan dragit den förklaringen, men hon köpte inte den....:D

2009-11-25 @ 14:03:24
Postat av: Marie

Tomtar går att hyra på Blocket för en inte allt för dyr penning..

Kanske vore något??

Kram Marie

2009-11-26 @ 22:27:30
Postat av: Susanne Nilsson

ska kolla upp det!

2009-11-27 @ 12:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0