Kuponglöst

(Text från tidigare i år)

När jag var precis hemkommen från BB, när bindorna man måste använda är 10 ggr större än de blöjor man försiktigt kapslar in den lilla bebisrumpan med, så tittade 6-åringen nyfiket på allt som skedde kring bebisen och naturligtvis mig. Vi kör "öppet hus" hemma, jag slutade stänga toadörren för flera år sen, eftersom det är lättare att sköta sitt när barnen kan gå fritt in och ut, än när de står utanför och frenetiskt bankar på dörren - vilket de garanterat gör de få gånger man råkar stänga. Så 6-åringen studerade noggrannt mina förehavanden när jag bytte binda. Insatt i allt som hon är, så frågar hon:

- Varför har du blöja mamma? Varför använder du inte en sån där kupong?

Det tog ett par sekunder innan jag fattade, tampong naturligtvis. Bet ihop om skrattet som kvillrade runt där inne i kroppen och ville komma ut och talade neutralt om att man inte får använda tamponger när man nyss fått barn, att man kunde bli sjuk då.

Lite senare samma dag, när vi skulle ta oss iväg och handla gick jag runt i röran hemma och letade efter ett gäng blöjkuponger jag visste låg någonstans.

- Vad letar du efter mamma?

- Jag letar efter blöjkupongerna, jag vet inte var jag har gjort av dem.

- Men mamma! Du FÅR ju inte använda kuponger!

Livet är underbart.

Kommentarer
Postat av: Karin

HAHAHAHAHAH Hur roligt som helst, jag hade garanterat inte kunnat hålla mig för skratt!

2009-11-25 @ 09:21:18
Postat av: Susanne Nilsson

gissa om jag garvade brallorna av mig efter....:)

2009-11-25 @ 14:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0