Ensamma mamman

Ensamma mammor känner sig, med rätta, ibland ensamma. Speciellt mammor som har sina barn hela tiden, det finns liksom inget utrymme för vuxenliv. På dan träffar man kanske kompisar, men det blir inte mycket vuxenprat, eftersom barnen är med hela tiden. På kvällen kan man inte hitta på något direkt heller, så när barnen lagt sig är man...ensam. Finns ingen annan vuxen att prata med hemma, finns nästan ingen att prata med på telefon heller, eftersom alla har sitt, egna barn, sambos, familjeliv. Så då sitter man där (eller hänger tvätt, plockar leksaker, diskar). Men ibland har man behov av att känna sig bekräftad, att åtminstone låtsas att man har ett värde på "marknaden". Då finns olika kontaktsidor - ett rätt harmlöst sätt att få någon sorts bekräftelse. Och ibland även ett sätt att få kontakt med trevliga människor, som kanske kan göra kvällarna en smula mindre tråkiga och få en att känna sig som att man har lite, lite vuxenkontakt ändå. Via mail visserligen, men ändå! Den här texten skrev jag när Hedda var några månader, mitt i värsta bebisträsket:

MILF -MILK

Milf - ni har hört uttrycket..." Mother Id like to Fuck". Ett allmänt vedertaget begrepp numer. Och flitigt använt av personer av manligt kön i åldrarna 18-25. Jag har några bilder ligger uppe på applikationen Are You Interested på FB. Förvånansvärt många snorungar under 25 klickar i att de är intresserade och skickar mail, beskriver vad de skulle göra med en sån Milf som de tycker att man är ( bara Gud vet varför, eller han/hon vet nog inte heller ) om de bara fick träffa en...he he...det är ju väldigt intressant med någon som bor kvar hemma hos sin egen mamma fortfarande och som inte skulle hitta en G-punkt ens om man ritade ut området med en märkpenna och snitslade en bana dit. Det roliga är att de själva tror att de är Guds gåva till alla stackars ömhetstörstande ensamstående Milfer därute, som tacksamt tar emot deras erbjudanden...För det första har de inte en aning vad de pratar om. För det andra har de inte en aning om vad "mother" i "Mother Id Like to Fuck" verkligen står för. De tror att den bilden som ligger ute, det är så en Milf ser ut. Hela tiden.

Kom igen grabbar, seriöst. Kom hit mitt i natten. När jag står där med en bebis vid bröstet, kräkfläckar på min urtvättade, trasiga t-shirt, håret på ända, osminkad, oduschad, med hormonplitor i ansiktet och inte har sovit ordentligt på 5 år. När jag med vansinnets glimt i ögonen står och skriker "Gå och lägg er för fan ungjävlar! Sooov!!!". Ni skulle göra i brallorna av ren skräck. Sen skulle ni gå och lägga er direkt, eftersom ni skulle tro att jag skrek åt er när jag skrek ungjävlar...

Om en man i det läget klarar av att ömt lägga sina händer på mina kinder, titta mig djupt in i mina vansinniga ögon och med lugn stämma säga: "Vad vacker du är...min milf...jag är så glad att du är min"...om det nån gång skulle ske, vilket vore fucking unbelievable...då har jag träffat min Milk.
Man Id Like to Keep.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahah. Jag ser dom framför mig när du skriker till dom att dom ska hem och sova! HAHAHAHA

2009-11-13 @ 22:15:36
Postat av: Susanne Nilsson

Jag med:D

2009-11-13 @ 22:27:53
Postat av: Anneli

asg skit bra skrivet!!!

2009-11-18 @ 21:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0