Att dansa i regnet

Jag är 38 år och ensamstående mamma till 3 barn på 7, 4 och 1 år. Barnen bor heltid med mig, vi lever i stort sett i symbios med varandra, på gott och ont. Min föräldraledighet med minstingen är precis avslutad, barnen inskolade och nu är jag i full fart med att försöka få tag på ett nytt jobb. Vi flyttade nyligen från Forsbacka där barnen är födda och uppväxta, till Lindesberg för att komma närmare familjen, mormor och kusiner.  Så vi har ryckt upp våra rötter, planterat om dem 20 mil bort och försöker få dem att växa till sig just nu. Vår tillvaro beskrivs bäst som kaos med viss struktur - att ensam sköta och försöka uppfostra 3 bestar, varav en (nästan)bebis, är ingen barnlek...det kräver sin man/kvinna. Vårt liv går mestadels ut på att få vardagen att rulla på så bra den bara kan - och att förhoppningsvis kunna suga ur en del lycka och näring ur vällingträsket mellan varven, medan vi kryssar mellan blöjberg och tvätthögar, krigar, skrattar, gapar, skriker och dansar. För det är väl det livet går ut på? Att lära sig dansa och skratta i regnet, istället för att vänta på att stormen ska bedarra?

Det är det den här bloggen kommer handla om. Hur fan man dansar sig igenom vardagen som ensamförälder med 3 barn. Men också om hur man kryper, famlar i mörket och snubblar sig genom tillvaron. För i ärlighetens namn, det är oftast på den nivån man befinner sig...jag kommer varva nya texter med äldre - texter jag skrev för att ta mig igenom och bearbeta situationen att fixa graviditet och bebistid helt på egen hand. Ni som är känsliga, håll er borta -jag kommer inte censurera!

Kommentarer
Postat av: Emelie

fantastiskt Susanne :) Det här kommer bli superbra! kram

2009-11-05 @ 21:13:06
Postat av: Carina Lindström

Hejja dej. Det ska bli jättekul att läsa din blogg. Jag tycker du skriver underbart och jag känner igen mig själv till 98% Kraaaaam Carina

2009-11-06 @ 14:37:46
Postat av: Susanne Nilsson

Tack:)...känns skönt att ha några trogna påhejare!

2009-11-06 @ 14:59:52
Postat av: Monica

Susanne!

Du är som klippt och skuren för detta! HEJJA! Så kul att läsa och samtidigt så tänkvärt! KRAAAAM och tack för att du delar med dig så generöst!

2009-11-07 @ 12:00:52
Postat av: Marie

Nästa steg är ett bokförlag, sanna mina ord.

Heja på!



Kram Marie

2009-11-08 @ 08:45:43
URL: http://www.freewebs.com/marieshundar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0