Susanne Slöhög Nilsson

Sitter fortfarande i pyjamas, har inte ens masat mig in i duschen än. Känner mig som värsta skurken, HUR kan jag slösa bort den DYRBARA "barnlediga" tiden på att slöa? Det är ju precis det jag behöver - men jag behöver också handla, städa, tvätta...och jag behöver också läsa, måla, sova, promenera, träffa vänner, ligga ensam och fundera, ligga ensam och inte tänka alls. Kanske att jag skulle behöva en rejäl påsättning med...nej FY, det där var det inte jag som sa, vet INTE var det kom ifrån.

Just ja, jag kom precis på att jag ju dessutom har en 1-åring kvar hemma, hjälp, hon behöver kanske skötas om också. Undrar var hon är förresten, har inte sett henne sen igår kväll...

Det där var ett skämt, så ingen behöver ringa socialen. Hon är i goda händer. Eller i mina händer i alla fall. Vi ska försöka ta oss ut i kylan och ner till affären, har bara inte bestämt om vi ska sitta och åka 3 mil till Coop eller stanna på hemmaplan. Skulle verkligen behöva investera i en ny torkställning, den gamla har större rasrisk en ett tak 2-meterstjockt snötäcke. Sen ska lite nyårsmat anförskaffas, liten fin Jessica ska fira med oss, vilket verkligen ska bli mysigt.

Idag finns mina tankar och mitt hjärta med hos vännen vars mamma varit dålig och som gick bort igår. All kärlek till dig. Jag kan inte känna det du känner, jag kan bara ana, men jag finns här för dig.

Ta vara på dagen vänner. Kärlek till er med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0