Sövande föda

Nu när jag ändå i flera inlägg varit inne på roliga saker och bevingade uttryck som slinker ur barnamunnar, kan jag spä på med denna. Skriven förra året, handlar om Vilda såklart:)

6-åringen har en glupande nyfikenhet, lyssnar, tar in, bearbetar, frågar...hon kan komma med de mest dräpande repliker om saker man inte för sitt liv trodde att en 6-åring skulle ha begrepp om. Ofta när jag tror att jag pratar ostört med någon så har hon ändå lyckats snappa upp och förvånansvärt ofta förstått sammanhanget korrekt.

3-åringen hade varit dålig i magen en längre tid, så barnens pappa och jag diskuterade oss fram till att köra med laktosfri kost ett tag för att se om det blev bättre. Så jag laddade upp med alla varianter i kylskåpet. Vid kvällsmaten ställde jag således fram den nyligen inhandlade laktosfria mjölken på bordet. 6-åringen synar paketet grundligt, klämmer och fingrar lite på kartongen, sen frågar hon:

-Är det här narkosmjölken?

I wish. Varför finns inte det att få tag i? Jag tror marknaden skulle vara oerhört stor för en sån produkt. Gud vet att den skulle behövas många kvällar här hemma i alla fall. Om inte annat så att man själv kunde ta sig ett stort glas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0