Japp. Så hade man ytterligare en grej att lägga i erfarenhetskappsäcken.

Idag har jag fått en helt ny erfarenhet. För första gången i mitt liv har jag suttit på Försörjningsstöd på Socialförvaltningen. Vad gör man när A-kassan fortfarande inte kommit igång, julen knackar på dörren och man har 3 små barn som tappar tron om de får veta att tyvärr, julen är inställd i år ungar! Tomten finns inte! Jo, man gör det som behövs. Och det var nyttigt. Nyttigt att se att det var inte så farligt, det kändes inte ett dugg förnedrande och ja, det är människor som jobbar där med. Som den vänliga kvinnan som jobbade där sa: nu får du igen lite skattepengar du betalat in. Som om inte mina barn kommer äta upp det jag genererar skattemässigt på alla sina sammanlagda dagis- och skolår, moahahaha:) Nåväl, nu är det gjort och december är räddad, även om det blir knapert såklart.

I morgon ska jag på jobbintervju, verkar mycket intressant och går det som jag önskar har jag jobb från mitten av januari. Jag menar, vem kan låta bli att anställa mig när jag väl infunnit mig in real life??? Man måste ju tro...

Så jag samlar in all min kraft och positiva energi, med hjälp den av energigivande healing jag fick igår och förrgår (tack Marie!) och låter den blir min ledsagare i morgon, jag ska stråla när jag knallar in på kontoret i morgon. Under healingsessionen såg jag mig själv som en svart gestalt, men med en strålande corona i stark lila färg. Om någon vet vad det betyder får ni gärna tala om det, men bara om det är något positivt, annars vill jag inte veta! Snacka om strutsmentalitet. Svart gestalt låter svart. Måste ha positiv energi i morgon!

Håll alla tummar och skicka mig en tanke i morgon.

Undrar om man kan ta med det på sitt CV under erfarenhet...kommit levande ifrån Försörjningsstöd? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0