Det nya året

Sista dagen på året. Nyårsafton har aldrig betytt något särskilt för mig, har ofta jobbat nyår för att få vara ledig jul...och de nårsaftnar jag inte arbetat har aldrig varit traditionsbundna, vissa har det varit fest, någon gång kryssning, ibland inte firat alls....nej, nyår har inte alls varit betydelsefullt inuti mig. Utåt har det de sista åren varit lite extra festligt för barnens skull, men för egen del har det kvittat.

Det här nyåret känns det annorlunda inuti. Det känns som ett avstamp. Det känns som 2010 kommer bli ett omvälvande år. De sista 2 åren har gett stora förändringar i det yttre skeendet, men jag har inte riktigt hängt med på insidan, jag har en hel del att jobba på. Jag vill inte gå kvar i min gamla grottekvarn, och låta som ett gammalt gnälligt tröskverk. Jag vill se på stjärnorna stjärnögd och jag vill blända solen när den väljer att hedra oss med sina sällsynta besök. Jag vill dansa i regnet på riktigt.

Jag vill inte stappla fram längre i regnrusket...jag vill skutta, göra piruetter och hoppsansteg på vägen framåt, barfota i vattenpölarna. Och jag vill se solstrålarna bryta sig igenom molntäcket.

Nyårslöften 2010:

1. Njuta

2. Njuta ännu mer

3. Njuta lite till

4. Kanske meditera lite dårå

5. Kanske meditera mycket dårå

6. Sluta tänka

7. Vara ljuv:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0