Bordbajseri

Beppe fick fejkbajs i presentkalendern idag. Dagens fejkbajs är inte så där hårt, som det var när man själv var liten. Det är mjukt. Och kletigt. Och väldigt.....bajsigt? Så idag har man fått sprungit runt och blivit låtsaschockerad och sagt:

- Neeeej! VEM är det som har bajsat på golvet/fönsterbrädan/tallriken/stolen/tandborsten?

Ungefär 1472 gånger. Sen är bajset så kletigt att det går utmärkt att trycka fast på väggen, på möbler, eller varför inte i pannan på sig själv.

- Mamma, kolla, jag har bajs i pannan!

Hysteriskt fnitter. Lite kul är det. Och jag kunde inte sluta skratta jag heller, när vi satt och skulle käka och jag fick se den där klutten ligga precis bredvid Beppes tallrik, det såg så fruktansvärt groteskt ut. Så det slutade med att ingen åt, alla hade konstanta fnissanfall.

Jag är bra på ordbajseri. Men min son är helt enkelt bäst på bordbajseri. En fin egenskap.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0