Pussas är guld

Pussade på Beppe idag, när vi satt vid bordet och åt mellis. Han kluckar och fnittrar och hukar...han tycker det är så gött att bli pussad. Mittemot satt en kompis som går i Vildas klass, men som brukar leka med Beppe ibland. Han tog sällskap med oss hem från skolan idag, och när vi gick förbi ett kyssandes tonårspar så utbrast han:

- Fy vad äckligt!

Det är alltså vad en 7-årig kille tycker om pussas, man riktigt såg hur avskyvärd blotta tanken var. Trots detta, säger Beppe, utan att skämmas det minsta, att han tycker det är mysigt att pussas. Inför sin 3 år äldre kompis. You go, boy!

När jag frågade Beppe om Klaras (dagiskompisen som pussade på honom igår) pussar var godare, tittade han plirigt på mig, strålade med hela ansiktet och sa:

- Jaaa. Hon smakade karamell. Hennes pussar smakade som guld! Jag ska säga det till henne i morgon. Men min andra puss vill jag ha av Rebecka.

Aaaaah. Han vet hur en slipsten ska dras. Mammas pojke. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0