Höra samman

Idag är det en bra dag att vara jag. Jag kände det i morse. Idag och alla andra dagar. Tre fantastiska ungar skrotar runt här och råkar vara MINA barn, bara sådär. Otroligt egentligen. De vill krama MIG, de vill att JAG ska läsa sagor, de älskar när JAG är pussmonster. De tycker att jag är bästa mamman som finns. Trots att jag skäller och bråkar, blir irriterad och jämt är trött. Och trots att de vrålar "jag hatar dig" mellan varven. Och jag tycker att DE är de mest fantastiska, vackraste, gosigaste och spännande barn som finns. De ger mig utmaningar varje dag. Och de vill att jag antar utmaningarna. De ger massor av kärlek varje dag. Och de vill ha min tillbaka. Det är vi. Det kommer altid vara vi. Oavsett vad som händer med allt annat i livet, kommer det ALLTID vara vi.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Så sant!! Visst är det en härlig känsla!

2009-12-09 @ 16:07:05
Postat av: Susanne Nilsson

Ja, det är häftigt! Den försvinner alltför ofta i vardagstjafs, men ibland bryter den igenom starkt, och den vill man känna hela tiden.

2009-12-09 @ 18:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0