Irländsk julafton

Sitter här i arbetskläderna fortfarande...lämnat Vilda och Beppe på stationen, pappahelg. Lämnat Hedda hos mormor efter ett oemotståndligt erbjudande. Fantastiskt... jag har inte varit ensam sen i början på augusti...tror jag? Var förbi Gröna skylten. Affären. Tankat. Tänkt miljoner tankar på hur jag bäst ska utnyttja ensamtimmarna i helgen. Jag vill ju göra allt! Förlänga sladdarna på lampor som ska upp. Byta billampa. Röja upp hemma efter kräkveckan då precis allt hamnat efter. Supa sig fnitterfull. Vänner. Måla. Skriva. Bada långbad. Handla kläder till ungarna. Gå på utställning där vännen ställer ut. Byta gardiner. Tvätta. Baka.

Jag börjar med att vispa grädde. Blanda en irish. Och sjunka ihop en smula, med sugröret i mungipan... snegla lite på kaoset här hemma....och så gå upp och tappa upp ett hetbad. Sen får allt bli som det blir bara...det brukar bli bäst så. Känns lite konstigt. Känns nästan lite julafton.

Hoho? Nej. Ingen hemma. Tystnaden är nästan lite högljudd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-02-05 @ 13:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0