Bilkonversation

På väg hem till storebrorsan m familj (vi skulle dit och fira barnens kusin, men åkte dit sent på em eftersom vi är genomförkylda och det skulle finnas en liten bebis på besök före):

Vilda: Varför åker vi dit så sent?

Susanne: För att vi inte ska smitta bebisen.

Beppe: Har DOM en bebis???

Susanne: Neej, Johannas syster har en.

Beppe: Men ska dom inte ha nån bebis?

Susanne: Nej, det tror jag inte de skaffar någon mer...

Vilda: Va??? Kan man välja om man inte ska ha nån...hur gör man det? (kanske en adekvat fråga med tanke på barnproducerandet hos vissa av barnens närstående, ingen nämnd)

Susanne: Ja, det kan man.

Vilda: Hur då?

Susanne: Antingen får mamman äta nåt som kallas P-piller som gör att det inte blir några barn av äggen, eller så får pappan ha en kondom.

Vilda: Vad är det?

Susanne: En gummigrej som man trär på snoppen, som en ballong ungefär.

Vilda: Åh, en SÅN har jag sett på datorn! De är oranga!

Beppe: Å jag har sett på TV!

Susanne (förvånat): Jaha!(och undrar stillsamt om de visar sån reklam på Bollibompa eller på SVT.s hemsida)

Vilda: Man kan blåsa upp dem!

Beppe: Jag är en ekorre.

Vilda: Nej, det är du inte!

Beppe: Joho, jag är en ekorre.

Vilda (indignerat): Nehej, det är du inte alls, för du har ingen svans!!!

Beppe: Joho, jag har visst en svans.

Vilda: Jag ser ingen svans.

Beppe: Jag sitter på den.

( Susanne kan inte sluta garva, Vilda riktigt pissed off ) Grabben är redan ett geni. Säg att du sitter på den, ingen kan bevisa motsatsen. Klart som fan du är en ekorre... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0