Morgonfundringar

Här sitter man och myser med kaffet, tyst i huset, väntar bara på att väcka kidsen. Tidig morgon idag, ska lämna dem på dagis strax efter 7, vi är inte vana än:). Idag har jag verkligen ett högstatusjobb, storstäd/grovstäd av toalettbaracker som står på verkstad, ALLT ska skrubbas. Tur man inte är kräsmagad, antagligen får jag väl helsanera mig själv efter med. Fick reda på något halvtråkigt igår...tydligen har man inte betalt för tiden MELLAN städningarna som timmis, alltså restiden mellan ställena, så igår var jag på jobbet 7 timmar men har betalt för 5,5...är detta verkligen Sverige 2010? Man kan ju börja undra. Dessutom måste arbetskläder med firmans logotype på bekostas av den som arbetar...det som bjuds på är T-shirts, men jackor och jobbarbyxor dras av på lönen. Verkligen lyxlirarjobb jag fått tag på. Bara att bita ihop för tillfället. Det stora pluset är iaf att jag får röra på mig på arbetstid, det är SÅ skönt att känna sig mör i kroppen på kvällarna.

På Söndag åker Vilda och Beppe till sin pappa, blir där en vecka - både skönt och tråkigt...det känns lite trist att inte ha lov tillsammans, att alltid traggla med vardagen, alla ska iväg på morgonen, tjat och gnat. Men allt har sin charm och vi har ändå helgerna tillsammans. Det är ändå vardagen som är klistret, det är i den man svetsas samman.

Jag är så nyfiken på, var allt tar vägen och hur det ser ut sen, när man är vid vägs ände. Vad man har för människor omkring sig, vad man arbetat med, vad man lärt sig, vilken sinnesfrid man kommit till...och framför allt, hur man har älskat. Och om man haft vett nog att ta till vara på kärleken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0