Ja ni...

Jaha. Detta med kärlek. Eller, kanske ska säga, detta med tvåsamhet - för det behöver ju inte betyda samma sak alltid. Eller ens ofta. Jag har iaf gått med i E-kontakt...jag gjorde en sväng där för ett halvår sen, men droppade av ganska fort - för läget är erbarmligt. Det finns säkert helt normala, trevliga personer där, men de försvinner nästan i mängden av knäppgökar...eller man kanske ska säga människor med lite andra referensramar än jag själv? De tycker väl inte jag är riktigt normal heller kan tro...

Ärligt talat har jag vissa svårigheter med att se mig själv faktiskt träffa någon på riktigt därifrån, det är kul att lalla runt lite, kolla läget - t o m studera fenomenet. Jag kanske helt enkelt är för feg, men det tänker jag inte erkänna.

I alla fall, jag lade upp min profil, några foton och skrev:

Om mig själv
Jordnära, varm och vaken kvinna som trivs bra på egen hand men som tror att tvåsamhet kan vara bland det vackraste som finns när den är rätt. Humorn finns där och ömheten finns där, när allt är sant och riktigt.

Om den jag söker
Egentligen ska det inte behöva sägas, men världen och människorna i den beter sig på märkliga sätt ibland: öppenhet, ärlighet, självdistans och humor. Ledordet är respekt - för sig själv och andra. Frid med sig själv och med allt runtomkring.
Önskvärd ålder 30-50.

 
På två timmar hade jag haft 500 besökare och fått nästan 200 mail och flirtar (man kan ju undra vad de 300 som INTE skrev tyckte det var för fel på mig...moahahaha)....vad kan jag säga? Its a jungle out there. De sitter och bara väntar som hyenor på att få ett nytt byte att kasta sig över....hysteri. De flesta kollar inte ens vad man skrivit.

Exempel på några mail:

Ett från en gift kvinna i Göteborg som var sugen på äventyr.

Ett erbjudande från en spansk man som bott i Sverige men nu hade hus i Algarve (som sade sig vara 49 men såg ut som 70) "I have plenty of space, your children would love it here..."(jag hade inte ens pratat med karln)

En förfrågan om jag var intresserad av att spela in nätporr med ansiktsmask.

Flertalet mail med öppningar som "Hey sexybody", "tjena snygging", "vad gör en snygg tjej som du en lördagkväll", "hej läckerbiten"....från alla åldrar, från 21-59. (jag kanske har fördomar, men vem orkar svara på sånt?)

Eller vad sägs om: jag vet att jag ligger lite utanför dina referensramar om ålder, men jag finns ju i alla fall i närheten, det kan ju inte vara lätt att träffa någon när man har barn redan, jag kan komma och laga middag åt dig (man på 59 i Lindesbergstrakten).

Sen kan man undra hur vissa tänker när de väljer nicknames...vad sägs om Bamse, Chasing, Champ, Player, Sicky, Tjugosexcentimeter....

Funderar också lite över vad saker betyder egentligen i profilerna som skrivs. Speciellt om den man söker:

En tjej som har lekt färdigt (läs: du ska inte inbilla dig att du kan hänga med polarna på puben en fredagkväll, då är det fanimej fredagsmys hemma!)

En kvinna som värdesätter familjen (läs: jag vill ha någon som kan se efter mina barn när JAG hänger på puben på fredagskvällen med polarna)

En fräsch, aktiv tjej (läs: vill helst att du ser ut som en gudinna och är jävligt vig i alla lägen)

En trevlig, go och positiv tjej (läs: som inte gnäller när jag kliver över soppåsen på väg ut)

Någon med ordnat liv och stabil ekonomi (läs: som kan försörja mig medan jag skriver på min roman som beräknas vara klar 2020)

Jag är nöjd med min tillvaro men vill ha någon att dela den med (läs: som är beredd att ge upp sina egna intressen och dela mina istället)

Söker endast yngre killar/tjejer eftersom jag känner mig yngre än min ålder. Hur kan man veta hur andra i ens egen ålder känner sig? De kanske också känner sig yngre än sin ålder...och HUR kan man vet hur ens ålder känns om man aldrig känt sig som den?
 
Och så undrar jag lite över varför man inte vill lägga upp sin profilbild?
För att man inte vill att frugans kollegor ska råka få syn på den, eller?

Bitter och misstänksam? Vem, moi? Nehehej...erkänn, lite roligt är det, hur vi fungerar. Vi är alla olika och söker olika saker. Men ändå söker vi alla samma sak. Kärlek. Jaja, förutom de som frågar om man har lust att spela in nätporr med ansiktsmask - men de hittar säkert någon de också, det finns någon för alla, det är jag övertygad om:D

En sak till bara: när blev det egentligen fel att kalla sig för man och kvinna, trots att man är i vuxen ålder? Ska jag leva med någon, vill jag ha en man vid min sida. Ingen pojke. Ingen kille. En man. Simple as that. För jag är kvinna.

Jo, förresten. Vid det här laget har jag fått in över 600 mail...av dem är det 2 personer jag mailar med. Och det är en som jag klickar med, rent spontant. Han bor i Malmö....just my luck!;) Eller...det kan ju helt enkelt bara vara mitt sätt att fega ur...

Kommentarer
Postat av: Annso

Yess :) tack tack tack :) fattar inte hur du lyckats skriva ihop en sån fantastiskt text, den måste du haft legat, å små filat på ett tag ;) Lycka till iaf ;)

2010-03-03 @ 15:54:53
Postat av: Susanne

Jag plockade lite från mail jag skrivit...och saker som jag fundrat på:D

2010-03-03 @ 16:50:45
Postat av: Ann-sofie

Alltid lika kul och spännande att läsa din blogg..



Hälsningar

Ann-sofie

Frövi

2010-03-04 @ 10:16:34
URL: http://levaharonu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0