Snipp snapp snut

Nu har jag bestämt mig. Risken att sätta fler små Nilssonar till världen ska minimeras å det grövsta. Snipsnipp. Samtal med gynläkare idag och uppsatt på väntelista till operation. Har funderat på detta från och till sen Hedda kom, det som gjort att jag tvekat hittills är den lilla sorgen som gnagit, sorgen över att aldrig ha känt den där gemenskapen och starka kärleken i att dela barnen - jag kände det inte med något av barnen, men jag visste inte riktigt vad jag saknade förrän efteråt. Vi befann oss på skilda ställen fast i samma rum genom hela vårt förhållande...

Så det har funnits en längtan, en längtan efter att få känna den känslan någon gång i livet...men det är ju bara mitt ego som trånar. För tänker jag längre, på att verkligen ta hand om en liten ännu en gång och att vara pensionär när denna lilla söting flyttar hemifrån...ja då slår hela mitt larmsystem bakut. Och likaså om jag tänker på att räcka till för de barn jag redan har. Så det är inte så mycket att fundera vidare på. Snippsnipp. I september. Jepps. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0