Zumba - my ass

Jag lyckades få till en promenad hem från skolan när vi hämtade Vilda UTAN att bli kallad bajskorv! Tog med pulkan och drog henne halvvägs hem, på sandad cykelväg, med Hedda i vagnen framför och Beppe på ståbräda. I uppförslut. Och snö. Säger bara en sak. Zumba - my ass...crosstraining med pulka och barnvagn is the shit. Det var verkligen en genomkörare för bakdelen. Promenaden hem blir onekligen mer spännande om man i sitt huvud är Xena, krigarprinsessan...och pulkan ett monstruöst jättehuvud man nyss huggit av och som ska släpas hem som trofé. Jag vet att man ska vara i nuet, men fantisera lite för att piffa till det ibland är väl fortfarande tillåtet?

Det kan ha hjälpt lite att jag lovade Vilda semlor på fredag om hon "sköter" sig och samarbetar i veckan...så jag är inte säker på om det är semlan eller pulkan som gjorde att jag slapp bajskorvs-epitetet. När jag påpekade för Vilda att jag var glad att hon inte blev arg för att vi skulle GÅ hem och inte åka bil, spände hon ögonen i mig och svarade bara med barsk ton:

- Du kanske helt enkelt skulle ta med dig pulkan lite oftare!

Men hon fick extra fart hem när jag pratade semlor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0