Susanne Klooney

Idag är det inskolning på nya dagiset. Alltid lika spännande. Sitter och försöker komma på ett bra sätt att ta upp hygien på dagiset ganska snabbt utan att var en gnällig förälder...upptäckte när vi var där och hälsade på att alla barn hade en gemensam handduk inne på toaletten...över 20 st 4-5åringar som ska torka sig på samma handduk efter uträttat ärende och "tvättade händer" med varierat resultat, som bäddat för magsjukespridningar. Pappershanddukar är att föredra.

Sitter också och klurar på hur jag ska lyckas skola in två barn samtidigt på två olika avdelningar...men det ger sig nog, jag får väl klona mig. Jag är ju van vid det. Haha...då blir jag dubbelt så dryg på nya dagiset med.

Kommentarer
Postat av: catarina

Trodde inte EN handduk exitsterade längre på dagis...Allra minst nu efter svinhysterin i landet. Du är inte alls gnällig om du påpekar den, men ja, jag vet hur man känner sig när man ifrågasätter nåt på dagis eller skola....Om du lägger upp det så här då förresten! Gå lagomt hurtigt in med ett brett leende vifta med armarna ovanför huvudet och tjoa: "Hallå, hallå, vet ni! jag tycker ni har superbra idéer här och jag har kommit på en till bra idé till er!!!" Dagisfröknar vet jag bestämt ÄLSKAR kreativa och nyupptäckta idéer! Lycka till;)

2010-01-11 @ 20:12:00
URL: http://chinaconinas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Lyckades ta upp det som en allmän diskussion om hygien. De bytte handduken flera ggr om dagen, samt erbjöd alla barn handsprit innan matdags. Det kändes ok.

2010-01-11 @ 20:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0