Alla dessa frågor som man aldrig får svar på.

AB Städ & Tvätt idag. Började fint i morse, fick Hedda att somna om efter välling när hon vaknade vid 4, men det krävdes över en timmes kamp. Tror ni jag hade ställt någon klocka? Nope. Har liksom aldrig behövts här hemma de sista 7 åren...naturligtvis försov vi oss och vaknade efter 7. Mina barn är så tröga att få igång på morgonen, så de kräver minst en timme för att liksom komma ikapp sig själva när de är nyvakna. Beppe fick jag inte liv i förrän halv 8. Varför händer aldrig sånt på helgen kan man ju undra?

När jag kom nerklivandes i hallen hade där fallit ett vackert brunt täcke under natten...jag ljuger inte om jag säger att Willy the Rabbit hade kläckt dryga 100 små bruna kulor över hela golvet. Bara till att ställa sig och sopa innan trampet av små barnfötter har gjort mos av alltihop. Kan man sätta byxblöja på kaniner, eller räknas det som djurplågeri? Han har en toalettlåda i sin bur, men han bajsar tamejkatten överallt UTOM just i den, den är sopren. Varför?

När vi väl kommit igång och iväg allihop, skjutsat Vilda till skolan, lekt ute en stund i snöyran när vi kom hem, och så landat inne igen, passade jag på att röja av och städa lite. Att leta reda på saker och flytta saker dit de hör hemma, tar en halv dag nästan. Sen brukar man inte vilja städa efter det, men jag tog mig i kragen och dammsög och svabbade nedervåningen i alla fall.

Jag hittar alltid så intressanta saker när jag städar, oftast i vardagsrummet. Den här gången återfann jag två tandborstar som varit borttappade ett bra tag (mina barn får borsta själva en stund, och ofta lyckas de slarva bort tandborstarna innan det är min tur att borsta - så tar man en ny borste och rätt som det är så har de 5 borstar var)...plus en halv tunnbrödsmacka, prydligt instoppad längst in i hörnet på en hylla under soffbordet. Rätt torr hade den hunnit bli, skulle gissa på 3 dagar. Hittade också en halväten banan, som definitivt såg ut att ha tuggats på utan att ha skalats först, vilket misstänkliggjorde minsta fröken Nilsson. Kom på att det hade legat en banan under vagnen i hallen, som hon måste ha lyckats sno åt sig i morse. Man får vara glad så länge vi inte drar till oss råttor här hemma,med tanke på matresterna som barnen verkar tycka att det är ok att stoppa lite varstans. Exakt HUR tänker de egentligen? Åh. En hylla. Jag lägger min tunnbrödsmacka där så kan jag ta den en annan dag. Eller?

Annars har vi haft trevligt sällskap idag, svägerska plus barnens kusiner har varit här och lunchat med oss, alltid roligt att träffas. Det är skönt att kunna ses oftare nu sen vi flyttade ner. 

Men vi saknar våra Forsbackavänner...Emelie! Andrea! Plus alla barnen! We miss you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0