Rapport från Nordpolen

04.13....hepp! Jag förstår inte hur lilla fröken orkar, hon har inte sovit speciellt mycket sista nätterna/dagarna. Jag trodde barn sov mycket mer än vanligt när de fick feber. Idag är hon full av blekröda utslag på magen och bröstet, så förmodligen är det tredagarsfebern hon har haft. Då var den avklarad, check.

Fy hur det ser ut här hemma. Det var skinande rent för bara några dagar sen, var kommer all smuts ifrån??? Den anfaller så fort, och på alla fronter samtidigt! Vilket effektivt krigsmedel...vi skickar över 3 ungar och en kanin och begraver fienden i lort. De kan omöjligt slå tillbaka, finns inga motmedel.

Snö. Hallå, vad ÄR detta egentligen? Har vintern aldrig hört talas om lagom och måtta? Vad är det vintern försöker lära oss? Haha, jag är vintern, jag hör till naturkrafterna, ni är bara små fjuttiga människor - ni ska inte tro att ni har något att sätta emot!!! Ok, vintern, vi vet, Vi ger oss nu, hör du det? Du ÄR starkast, du ÄR störst, DU vinner. Kan du bara sluta snöa, snälla? Nog för att vi önskade oss snö, men det här börjar bli löjligt.

Kalas idag för Vilda, en av kompisarna fyller 8. Snart är det Vildas tur. Och i morgon far de ifrån mig, skruttarna, kommer hem nästa söndag igen. Livet rullar på, i allt snabbare takt känns det som. Och ändå är det alltid nu, livet. Inte i morgon, inte igår. Nu.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0