Pärle-mor

Skjutsat Vilda till ishallen på morgonen, varit ute en stund och nu är pärlplattefabriken i full gång (Hedda och Beppe lediga idag). Upptäckte när vi skulle dega (leka med lera) att playdoh-leran hade blivit lite styv i nacken, fick göra ny som nu står och svalnar på bänken, ivrigt väntandes på små kladdsugna fingrar. Så under tiden åkte pärlorna fram...av vilka en större mängd nu är utspridd över stora delar av köksgolvet, i icke homogeniserad färgskala. Ibland kan jag tänka att den kreativa delen av mig under de sista åren nöjt sig med att få utlopp för sin önskan att skapa, enbart genom att fantisera mönster och färgsammansättningar under tiden jag jagar alla förrymda pärlor och för tillbaka dem till pärlburken igen.

På söndag skulle barnen fara till sin pappa igen och vara där hela sportlovet, men idag damp det ner en kalasinbjudan med posten, så vi lär skjuta upp avfärden till måndag - annars blir jag nog arkebuserad. Vilda var ledsen igår redan för att hon missar cirkusskola här på sportlovet, hon vill nog helst inte mssa kalas OCKSÅ, det har hon missat tillräckligt många redan.

Snart dax för Vilda att ha kalas med, hon har bestämt discotema. Nio tjejer, glitter och glamour, discokula, Mamma Mia...och så en mamma som funderar på att visa brudarna hur RIKTIG discodans går till:). Nej, jag ska nog hålla mig i bakgrunden och nöja mig med att serva, det är Vildas show. Fast lite danssugen blir man ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0