-112! - Hej, jo vi har en nödsituation på Lek & Buslandet...

I morse lämnade vi Vilda direkt vid ishallen, skridskor stod på schemat. Eftersom Beppe ville se hur det såg ut inuti så följde vi med in hela skocken. Vilda kan fixa att få på sig sina skridskor själv, men det fanns tio ungar till som inte kunde - så ganska snabbt fann jag mig assistera stackars gympafröken som säkert knyter 100 par skridskor i veckan....hon hade börjat få problem med vita fingrar.

Ett av barnen hade med sig sprillans nya skridskor, som inte ens var trädda, så där var det bara att börja trä i alla 100 hålen innan det ens gick att ta på skridskorna...hur tänker man som förälder då, tänker man att äh, jag hinner inte göra det här, det kan fröken göra nere i ishallen, hon som bara har 10 ungar till att hjälpa? Hallå? Förmodligen tänker man inte alls...

Ska kolla upp när de har friåkning i hallen, så Beppe får prova en riktigt stor och hal is - den lilla hemmavid är så knövlig att den är lätt för honom att hålla sig stående på, den har sandpappersstruktur. Jag är rätt sugen själv att få åka rejält.

På eftermiddan bär det av till Lek & Buslandet. Hämtar Vilda vid 13 och åker raka vägen, bästisen Frida inklusive Fridamamma Pernilla följer också med. Kul att få en vuxen fikakompis med! Vi får se om det finns något för liten Hedda att sysselsätta sig med där också, hoppas det. Jag tror att det är klätterställning för större barn...så mamma Susanne kommer antagligen krypa in och fastna någonstans, eftersom liten Hedda inte kommer nöja sig förrän hon får vara där de stora barnen hålls. Tur att en vuxen till följer med som kan ringa räddningskåren eller åtmonstone försöka hjälpa till att dra loss mig vid behov. Eller helt enkelt hämta en kopp kaffe bara, vid närmare eftertanke skulle det vara rätt skönt att sitta fast ett par timmar.

- Mamma! Jag behöver gå på toa!

- Jag sitter fast!

- Mamma! Kan du hjälpa mig med..

- Jag sitter fast!

Ljuvligt. Undrar om jag ska ta med en bok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0