Kyrkligt

Nehej, dax att skrapa ihop det som finns och dansa vidare. Kyrkan i morgon, känns verkligen som my cup of tea. Bekänna lite synder kanske...shit, efter det sista året kommer jag nog behöva skrubba både tunga, hjärna och lekamen med tvål och rotborste om prästerskapet ska nöja sig. Skönt att leva på 2000-talet, jag tror inte de kan tvinga mig...eller? Ska dit och kolla Lucia-tåg, Vilda ska vara med. Och Frida, bästa kompisen...Vilda sov hos Frida igår och Frida sover här inatt. Fnittertippor. De har nyss sjösatt badrummet, stoppar man dem två tillsammans i karet får man räkna med att ta på sig vadarstövlarna när man ska plocka upp dem sen.

På måndag blir det Lucia-tåg på dagis, utomhus. Beppe ska vara stjärngosse...såklart! Stjärt och ljusa hjärna, som han så rart sjöng förra året...i år både pratar han både rent och lägger texten rätt, känns nästan lite tråkigt. Inga överraskningar. Jag gillade fjolårsversionen. Ska bli intressant att se hur alla ser ut med tomtedräkter och lucialinnen påträngda över vinteroverallerna...michelin-tåget?

Jobbar fram till onsdag i julveckan, sen blir det ledigt ända till måndag efter nyår...11 dagar. Barnen åker till sin pappa dagen efter annandan troligen. Man kanske skulle dra iväg med Heddaliten ett par dagar. Men var? Ska klura lite.

Liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0