Som en skänk från ovan

Tackar och prisar världsalltet för den underbara skänk hjälp från föräldrar kan vara. Efter mastig vecka med sjuklingar, kom min mamma och hämtade Vilda och Beppe i morse och kör hem dem igen i morgon eftermiddag. De får ha kul med sin mormor, gå på julmarknad och koppla av från sin just nu griniga, fräsande, uttröttade tjatmorsa en stund, medans tjatmorsan får unna sina öron en välförtjänt vila. Det vackraste ljudet av alla: ljudet av tystnad som faller. Visst, Hedda för ju lite liv med, men bättre att ha en ensam kakadua på amfetamin än ett helt zoo som har rökt på, i alla fall när öronen riskerar att implodera. För att vara helt ärlig grabbade mina öron tag i mig i morse, ruskade om mig våldsamt och hotade med att begå harakiri inför barnen om de inte var tysta i åtminstone 5 minuter.

Dessutom hade mamma handlat blöjor, väldigt billiga dessutom, helt gratis! Påstod hon, tack mamma:) Du ska veta att jag uppskattar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0