Bryderier

Ett par svängar nu har Beppe och Vilda varit och lekt hos en kompis, sen när de kommer hem orkar de inte äta kvällsmat, eftersom de ätit kakor och godis. Då har de alltså käkat mellis innan de går dit. Det stör mig. Jag försöker hålla undan småätandet och sockret så mycket som möjligt på vardagarna, dels för tänderna men också för att de inte orkar äta det som deras kroppar egentligen behöver, om de fyller på med sötsaker istället. Lördagarna är rätt fria, och jag är inte helt rigorös i veckorna heller - de kan visst få en glass eller kaka när de äter mellis ibland, men inga stora mängder och inte precis innan maten. Nu har de varit där några gånger och kommer hem varje gång utan aptit. Det värsta är att Vilda börjat mörka och låtsas att de inte ätit något, etersom hon vet vad jag tycker...och eftersom hon såklart vill äta godis varje tillfälle hon får. Nån gång ibland, visst, men varje dag, neeeej. Jag måste ta ett snack med föräldrarna. Eller så kanske jag ska börja servera bara godis hemma, så kanske de börjar tjuväta mat?

Beppe Bus är alldeles skruttig av sprutan, fick hämta tidigare på dagis idag. De har varit 3 timmar sammanlagt på dagis den här veckan. Annars är det vi. Tight, tight, dygnet runt. Det har faktiskt varit en förbannat mastig vecka. På lördag sover de hos mormor, om de håller sig friska då. Lite andrum. Det är 3 veckor sen de var hos sin pappa, han har inte hört av sig om när han ska ha dem igen. Det blir väl när han får en stund över och råkar känna ett litet stygn av saknad kanske. Men ja ä int bitter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0