Att både ha kakan och äta den (Eller: när kakaduan sjunger sin aftonsång)

Åh. Vilken ljuvlig natt. Somnade vid 22, vilket jag tycker ändå är skapligt. Och Hedda har slutat (läses håller tillfälligt upp...) krångla så förbaskat och vakna hela tiden, iaf för några nätter. Istället då kommer Beppe vid 1...Mamma! Jag är kissis! Efter en vild diskussion vid läggdags igår kväll om nyttan av att prova kissa innan man lägger sig. Mamma! Du måste följa med! Upp och kissa, sen tillbaka till sängen med sällskap naturligtvis. Somnar om.

Mamma! Gälla rösten. Kakaduan Hedda. Kollar klockan, 3. Försöker få söta fröken att fatta att det är natt, lyckas nästan få henne slumra till igen, hämtar välling, sjunger, ja..hon somnar nästan till, nu, nu, nu men så sprätter hon upp som en fjäder och ställer sig för hundrade gången och så råkar hon se att Beppe ligger i min säng...då är det kört. Ylandet tar fart, snor med mig henne ner. Kollar klockan...4. Jaha. Jag försöker tråka ut henne, låter alla lampor vara släckta, sätter inte på TVn, bara sitter i mörkret. Till slut fattar hon att hon är trött, lyckas lägga henne i sängen igen, krånglar bara lite. Bär över Beppe till sin säng, gottar ner mig och försöker övertala mig att somna snabbt, nu, sov nu Susanne!

Mamma! Jag har drömt mardröm! Vilda, som nästan aldrig vaknar på natten. Makar åt mig och håller upp täcket. Hon kryper ner och lägger sig, jag orkar inte ens fråga vad hon drömt, försöker få somna några futtiga minuter igen.

Mamma! Gälla rösten igen. Hedda. Dags att gå upp...wow..klockan hann bli 6 i alla fall...

I kväll ska jag försöka lägga mig direkt barnen somnat. Men det är så förbannat skönt att ha en stund ensam när de lagt sig, få landa lite. Jag vill ha båda delar! Jag vill sova och jag vill ha en stund själv! Jag börjar bli girig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0