Tro

Julafton i morgon. Och den första julen vi firar tillsammans med min lillebror, Lars och hans familj - Maria, Ellen och lille Elias. Det ska bli riktigt trevligt att samlas. Pappa och hans fru Anita kommer också, de har åkt från Uppsala idag och blir kvar hos brorsan. Och mamma ska också fira med oss - det är bara storebror med familj som saknas för en komplett samling:). Marias föräldrar blir också med i morgon.

Ska bli intressant att se Vildas reaktioner på Tomten, det är sagt att storebrorsan, Peter, ska komma och tomta. Det värsta är att jag tror hon kläcker det, hon ser igenom det mesta, och hon kommer nog inte vara tyst om det heller - kan ju bli problematiskt för oss föräldrar om Ellen och Beppe ska förlora tron redan vid 4...de själva kanske inte bryr sig så mycket...Tror egentligen att Vilda kanske blir mer upprörd än Beppe, hon VILL verkligen att den riktiga tomten ska finnas. Såklart.

Sänder en tanke till alla barn som inte bara förlorat tron på tomten utan på alla vuxna, och kanske på livet, många redan långt innan de fyller 4. Tänder ett ljus för er och bäddar in er i mitt hjärta.

Från det ena till det andra - vi diskuterade bebisar och födslar häromdan, Vilda och Beppe hade en massa frågor - om barn kunde dö, om bebisar kunde dö i magen, hur man gjorde om de inte ville komma ut osv. Så jag förklarade hur man gör kejsarsnitt. Så hade Vilda nämnt det för sin mormor:

- Då gör man ett sånt där kinajack!

Associationerna är det inga fel på i den skallen. God Jul till er alla! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du borde verkligen skriva en liten bok om dina barns underbara uttryck.. Rebecka hade inga såna där vad jag vet.. Bara att hon skrek : -AKTA TANTEN ,AKTA TANTEN när man cyklade för nära trottoarkanten...

2009-12-25 @ 23:30:08
Postat av: Karin

och nu kommer mitt namn med också.. hmm

2009-12-25 @ 23:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0